Om bloggen

              Rett som det er kommer kunder med ideer og ønsker om forbedringer. Ikke alle ønsker kan innfris, som lån med 0 % rente eller brukskonto med automatisk påfyll. Andre ideer benyttes aktivt i...
Les mer

Har du hørt den før? Er det egentlig sant? Vel, det finnes sikkert mange meninger om dette, men det jeg sitter og kjenner på er at det iallfall er svært tilfredsstillende å lykkes med å gjøre ting enkelt. I min...
Les mer

Tusen takk, Siv Jensen, for at du støtter BN Banks ønske om at kunder skal kunne flytte med seg kontonummeret sitt når de skifter bank. Dette ønsker vi selvsagt velkommen! Dine Penger publiserte i september, 2013 en artikkel om at...
Les mer

Et team i BN Bank har i lang tid jobbet hardt for å forenkle og forbedre prosessen for å søke om boliglån. Hovedutfordringene teamet ble satt til å løse var: Hvordan unngå at kundene må fylle ut så mye informasjon om seg...
Les mer

Mine 13 år som bankmann har vært preget av en rivende teknologisk utvikling. På starten av 2000-tallet jobbet jeg blant annet med å trykke opp sjekkhefter og å behandle BrevGiro. Ingen hadde hørt om mobilbank, chat eller BankID. Bruk av...
Les mer

Hvert år bytter mindre enn 1 av 10 nordmenn bank. Bankkundenes lojalitet til egen bank er med andre ord sterkere enn lojaliteten til både strømselskapet, forsikringsselskapet og teleoperatøren. Både norske myndigheter og forbrukerinteresser har jobbet for å senke byttebarrierene. Krav...
Les mer

  • Bård Idar Kvam

    Bård Idar Kvam
    • Jeg har ansvaret for bankens kundeprosesser og er fagansvarlig for våre innskudds- og utlånsprodukter. Min hjertesak er å gjøre kundeprosessene så enkle og effektive som mulig, slik at du trenger å bruke mindre tid på «bank-greier». Banken blir mer kostnadseffektiv, og kan dermed tilby deg enda bedre vilkår.