Om bloggen

Kundeservice – Heltene ved første linje

04.07.2018 av

kundeservice BN Bank

De har kanskje ikke kapper eller superkrefter, men de redder kundene, hver eneste dag. Du kjenner dem kanskje som kundeservice, vi kaller dem Heltene ved første linje.

Stillheten råder rundt bordet i lunsjen. Rundt dem surrer det jevnt av samtaler, om både det ene og andre. Men omkring akkurat dette bordet er det stort sett taust. Kanskje ikke så rart, for med unntak av denne lille pausen, har de stort sett sittet konstant på telefonen fra de kom inn døra. Tatt imot henvendelse fra kunde etter kunde, og samtidig gitt av seg selv i bøtter og spann. Det er disse som er kundeservice og dem du snakker med om du ringer BN Bank.

Hundre spørsmål – ett svar

Innen klokken har passert halv tolv, vil de ha svart på det samme spørsmålet ca ett hundre ganger, tatt imot produktbestillinger på rekke og rad, og gjerne hatt minst én høylydt telefon. Er det virkelig dagen for det, kommer i tillegg sjefen og sier at det er telefonkø. De tar imot pepper, men får også ros og lovord.

Superkunder

For heldigvis møter de også kunder lik deg(?), som vet å anerkjenne menneskene som jobber i kundeservice. Som setter pris på at noen jobber for å hjelpe deg så fort de kan, fordi både du og de er tjent med at ting løses kjapt og knirkefritt. Takk til deg som er med på å løfte kundeservicen vår til en snittscore på 5,6 av 6 i vurdering av service. Det er sånne som deg som gir dagen det lille ekstra for våre hverdagshelter i første linje.

Kappeløse helter

Nei, de på kundeservice vet ikke alt om alt i banken, selv om det hadde vært unektelig kjekt om det var sånn. Derimot er de fantastiske problemløsere og utrolige gode til å finne ut av ting, fordi du gir dem muligheten til å gjøre det.

Menneskene på kundeservice er ikke redde for å gå i rock-battle, eller gi det lille ekstra når det gjelder som mest. De er bankens ansikt utad og de første du kommer i kontakt med som kunde. Så i bankverden og kundenes hverdag er de som helter å regne. Heltene i første linje, som er der for deg når du trenger hjelp.

Her kan du lese mer om hvordan du når vår kundeservice.

 

Innlegget er skrevet etter inspirasjon fra Lene Moe Bjørkheims innlegg hos STI.

Stikkord: , ,
  • Anne-Katrine Megård

    Anne-Katrine Megård
    • Jeg jobber som webredaktør og digital markedsfører i BN Bank. En av mine mange oppgaver er å bidra til et enkelt og tydelig språk på nettsidene og i våre digitale kanaler. Her på bloggen prøver jeg å formidle alt fra hverdagslige til bank- og økonomirelaterte ting på en lett og ledig måte. Målet er å gi deg informasjon og inspirasjon som gjør hverdagen enklere.