Om bloggen

Enorm kundepågang etter rentekutt

24.06.2015 av

emorm_kunepagang

Det har vært svært hektisk i BN Bank etter at vi satte ned boliglånrenten 15. mai. Etter kuttet har vi Norges laveste boliglånsrente som tilbys alle, uansett alder utdanning og yrke, ifølge Finansportalen.

Den rekordlave renten, 2,60 prosent på vårt beste boliglånstilbud, massiv medieomtale – og BN Banks enkle og effektive konsept – gjør at vi nå opplever en kundetilstrømming vi ikke har sett maken til i bankens snart 55-årige historie. Siden vi satte ned renten 15. mai har det kommet inn flere tusen lånesøknader, og søknadsbunken fortsetter å vokse.

Normalt skal du få svar på din lånesøknad fra BN Bank innen to døgn. Dette har vi dessverre ikke hatt mulighet til å opprettholde de siste ukene. Vi har vært oppe i flere ukers ventetid på det meste, men vi jobber på spreng, og ønsker å gi alle et så raskt svar som mulig! Vi oppfordrer derfor alle til å være tålmodige – det lønner seg!

Vi er kjempeglade over at så mange av dere vil bli kunder hos oss. Alt av tilgjengelige interne ressurser er kanalisert mot kundesenteret og låneteamene, også flere ledere i banken jobber nå med saksbehandling. Vi jobber alt vi klarer, også på kvelds- og helgetid.

Prutelei

Mange av søkerne gir uttrykk for at de er lei av å måtte prute med banken sin, og lei av hele tiden å måtte passe på at man har lav rente – og derfor vil til BN Bank. Vi lover alle våre kunder lav rente over tid, og har ikke et prutekorps som sitter og venter på at kunder skal ringe. Pruting er ineffektivt for deg som kunde, og det er ineffektivt for oss som bank. Derfor går det ikke an å prute på renta i BN Bank. Senker vi renten, senker vi den for alle, uten at du trenger å ringe eller kontakt oss.

Forbrukerros

På tampen av mai kom Forbrukerrådet og Huseiernes Landsforbund på overraskende besøk til oss for å rose oss for å ha fått fart på konkurransen i boliglånsmarkedet. Slik ros er det svært sjelden at Forbrukerrådet deler ut. Jorge Jensen fortalte at han aldri hadde vært med på det siden han startet i Forbrukerrådet i 2008.

Vi i BN Bank synes det er stor stas å få ros fra norske forbrukeres “vaktbikkje”, og lover å gjøre alt vi kan for å fortjene rosen også fremover!

Stikkord: , , , , , , , , , , , , , ,
  • Gunnar Hovland

    Gunnar Hovland
    • Jeg er administrerende direktør i BN Bank og er levende opptatt av alt som gjør at våre kunder får en så billig og enkel bank som mulig. Ved å blogge ønsker jeg både å informere, stille spørsmål og motta spørsmål fra dere.