Om bloggen

Team BN Bank 2016/2017 – Året det var så bratt

26.04.2017 av

Team BN Bank sesongslutt
Team BN Banks første sesong er over for denne gang – og for et år det har vært! Teamsjef Sigurd har gjort seg noen refleksjoner over lagets første sesong.

Det er en noe sliten gjeng som har sjekket inn på Kittilä flyplass. Om det er på grunn av meget lang sesong med et tøft siste renn, eller at gutta vant banketten er jeg usikker på.

Det er godt å være sliten. Det viser at vi fikk ut de kreftene vi hadde i kroppen i år.

Året det var så bratt

Første sesong for Team BN Bank er gjennomført.

Bratt læringskurve

Det vi kanskje har gjort mest av, det er å lære. Lærekurven har vært meget bratt. Det gjelder alt fra logistikk, fly, hotell, leiebiler, Ski Classics, rill, testing, master, langing, komme tilbake fra sykdom og alt som skal til for flytte dette laget konkurransekraftig rundt i Europa. Det har vært en bratt lærekurve for oss alle.

Vi skal ha en enorm vilje til å lære nye ferdigheter i laget. Det er her mulighetene for neste år ligger. En ny sesong med disse erfaringene i teamet, og utøvere som er friske og klare til å starte på etter litt ferie. Det er her det ligger. Forventningene til hva dette kan bli. Jeg forventer at våre konkurrenter hever seg. Vi må bli bedre for å få samme resultat neste år. Vi vet det. Hever vi oss litt, så får vi det samme. Vi må heve oss mye. Vi skal heve oss mye. Jeg er overbevist om at viljen til å lære nye ferdigheter gir oss evnen til å heve oss. Sulten til å lære skal gi muligheten til å vinne.

The Winning Component

Gjennom året har vi snakket mye om ”The Winning Component”. Rettere sagt, jeg har snakket mye om det. Gutta tror jeg til tider synes det kan blitt litt mye. Men jeg tror det er da man når frem til de. Når de blir litt irriterte. Vi må få følelser i det. Det er denne identifiseringen vi starter nå.

  • Hva må vi utvikle for å vinne oftere neste år?
  • Hva må den enkelte identifisere, gjennomføre og ha en lidenskap til å utvikle de neste 8 månedene?

Vi trenger ikke bli litt bedre på mye. Vi skal bli mye bedre på noe. Dette gjelder ikke kun løperne. Det gjelder alle i teamet. Hvis summen av læring neste år er lik som i år, men vi kan bruke det på det som vinner skirenn. Da blir vi gode. Meget gode!

Takk!

Jeg vil takke hver eneste en som har vært med oss på tur gjennom året. Dere har jobbet døgnet rundt for å skape dette laget. Smørere, trenere, testere, langere og utøvere.
Det har vært en glede!

Best i det lange løp

I BN Bank vil jeg takke de ansatte for deres engasjement.

  • At de alltid tar i mot oss med et smil.
  • At de følger oss på sosiale medier.
  • Over at vi sammen har gjort dette til en del av deres arbeidsplass og deres merkevare.
  • At de sitter 12 timer i buss for å se oss bli ”sist” i Vasaloppet.
  • At de deltar på opptaksprøven og fyller tribunen under Toppidrettsveka i Trondheim.

Takk for at vi får representere og være en del av dere på vår tur gjennom Europa!

Sammen er vi; Best i Det lange løp!

Mvh,
Sigurd Granmark

Stikkord: , , , , , , , ,
  • Torstein Strøm Torjuul

    Torstein Strøm Torjuul
    • Jeg jobber som Markedssjef og er over snittet interessert i kommunikasjon, teknologi, Arsenal, sosiale medier og markedsføring. Jeg er også prosjektleder for vår satsing på Team BN Bank, så nå får jeg kombinert markedsføring og bank med sport og ski. På bloggen kommer jeg til å skrive om hvordan vi jobber med Team BN Bank og hvordan det er å være med på reisen om å bli best i det lange løp.